زبانشناسی کاربردی
یادگیری فعال ‌بعنوان رویکردی برای تقویت مهارت‌های گفتاری و تمایل به برقراری ارتباط زبان‌آموزان زبان انگلیسی: یک مطالعه ترکیبی

زینب عزیزی؛ احسان نمازیان دوست؛ پریسا اشکانی

دوره 11، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 93-128

https://doi.org/10.22054/ilt.2023.70542.744

چکیده
  یادگیری فعال که به‌عنوان یک رویکرد آموزشی جدید مورد توجه قرار گرفته است، ادعا می‌کند که راه را برای دانش‌آموزان برای کشف فعال دانش و تأمل در فرآیندهای یادگیری هموار می کند. علیرغم مبانی نظری قوی، یادگیری فعال به ندرت توسط معلمان انگلیسی در محیط ایران مورد توجه قرار گرفته است. سهم بزرگی از این تردید ممکن است به فقدان یافته های تجربی ...  بیشتر

زبانشناسی کاربردی
درک فراگیران EFL از تجربه تکلیف از طریق دیدگاه جریان: بررسی پیچیدگی و نوع تکلیف

لیلا قاسمی؛ احسان رضوانی؛ احسان نمازیان دوست

دوره 10، شماره 1 ، تیر 1400، ، صفحه 301-334

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.60909.595

چکیده
  چکیدهعلی رغم افزایش آگاهی و فهم از پیشرفت زبان آموزان در تدریس تکلیف محور یا کار محور، توجه چندانی در ارتباط با درک/دریافت زبان آموزان و پاسخ/برخورد آنها به عناصر گوناگون نشده است. این تحقیق تلاشی بود تا در ابتدا تاثیر پیچیدگی و نوع تکلیف روی درک زبان آموزان ایرانی از سختی تکلیف، مهارت زبان آموزان، و بالانس بین سختی تکلیف مهارت را بررسی ...  بیشتر